کمیته نظارت منطقهای بر مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب شهرستان شاهرود به ریاست دکتر امامیان رئیس دانشگاه و رئیس کمیته نظارت بر مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب و با حضور دکتر رجبپور، کارشناس شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معاونین درمان، بهداشت، غذا و دارو، رئیس نظام پزشکی شاهرود و اعضای کمیته در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست آخرین وضعیت مراکز مجاز درمان سوءمصرف مواد، روند نظارت بر مراکز، چالشهای موجود و راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات درمان و کاهش آسیب مورد بررسی قرار گرفت. دکتر امامیان با تأکید بر ضرورت بازنگری در برنامههای پیشگیری، کاهش تقاضا و درمان سوءمصرف مواد گفت: اعتیاد از مهمترین عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت است و ارتقای کیفیت برنامههای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب، لازمه مقابله مؤثر با این آسیب اجتماعی است. وی افزود: با توجه به اجرای طرح ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع از اول مردادماه در شهرستان شاهرود این برنامه به عنوان یکی از مهمترین برنامههای نظام سلامت در تحقق عدالت در سلامت با تأکید بر عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، نقش مؤثری در پیشگیری، شناسایی زودهنگام آسیبها از جمله اعتیاد، ارائه خدمات بهموقع و ارتقای سلامت جامعه ایفا خواهد کرد. رئیس دانشگاه با اشاره به ضرورت تقویت نظارت بر مراکز مجاز درمان سوءمصرف مواد اظهار کرد: هدف از بازدیدها و نظارتهای مستمر صرفاً ارزیابی عملکرد مراکز نیست، بلکه ارتقای کیفیت خدمات، رعایت استانداردهای حرفهای، افزایش اثربخشی درمان و کمک به ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران است. وی با اشاره به دستاورد دانشگاه در حوزه نظارت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آخرین ارزیابی معاونت درمان وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه نخست در حوزه نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه ها در میان ۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تیپ سه کشور شد که این موفقیت حاصل همکاری، همافزایی و تلاش مستمر همکاران حوزههای درمان، بهداشت، غذا و دارو و تیمهای نظارتی در اجرای دقیق استانداردها و انجام بازدیدهای تخصصی بوده است.
نظر شما :